تفاوت ام دی اف و نئوپان

 تفاوت ام دی اف و نئوپان یکی از موضوعاتی است که در خرید محصولات و فراورده‌های چوبی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ ام دی اف و نئوپان از شناخته‌شده‌ترین محصولات چوبی هستند که در صنایع متعدد من‌جمله کابینت‌سازی، مبلمان و… کاربرد دارند. اگر قصد خرید مبلمان، کابینت، تختخواب و یا هرگونه کالای چوبی را دارید و نمی‌دانید که تفاوت‌های ام دی اف با نئوپان چیست، به‌هیچ‌عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید. همچنین شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ورق ام دی اف و خرید در مدل های متنوع با مجموعه صالح چوب تماس بگیرید.

بررسی کامل تفاوت‌های ام دی دف و نئوپان

 همان‌طور که می‌دانید ام دی اف جزء مطرح‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع چوب است که بارزترین ویژگی آن سطح صاف، مقاومت بالا و وزن سنگین آن است؛ در مقابل نئوپان یا نام درست‌تر آن تخته خرده چوب، از خرده‌های چوب درست می‌شود و معمولاً مقرون‌به‌صرفه است و وزن نسبتاً سبکتری دارد .
ام دی اف از الیاف ریز انواع چوب ساخته می‌شود که به یکدیگر محکم متصل شده‌اند؛ در حقیقت اجزای چوب ام دی اف به‌واسطهٔ حرارت، چسب و فشار بافت یکنواخت و چگال را تشکیل داده‌اند. این محصول نسبت به رطوبت و حرارت تحمل بالایی دارد و به دلیل سطح صافی که دارد ابزار خور بهتری دارد و در نتیجه امکان واجرای طراحی‌های مختلفی بر روی آن وجود دارد.
درحالی‌که نئوپان خام از خرده های چوبی ساخته می‌شود که معمولاً با روکش‌های ملامینه پوشانده شده‌اند؛ این محصولات وزن بسیار پایینی دارند و از انعطاف خوبی نیز برخوردار هستند.
در ادامه تمامی تفاوت چوب ام دی اف با نئوپان را برای شما شرح می‌دهیم:

تفاوت ام دی اف و نئوپان | صالح چوب

مقاومت

 مقاومت بالا از فاکتورهای اساسی است که می‌تواند شما را در انتخاب میان ام دی اف و نئوپان یاری دهد؛ ازآنجایی‌که ساختار چوب ام دی اف بسیار متراکم‌تر و چگال‌تر از نئوپان است در برابر شرایط سخت مانند ضربه، فشار، رطوبت و… مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.
بنابراین از لحاظ استحکام و مقاومت ام دی اف نسبت به نئوپان دست بالاتر را دارد. تنها مقاومت به نگهداری پیچ ( پیچ خوری در اصطلاح صنعت گران حوزه چوب) در نئوپان بیشتر است.

وزن

 در صنایع مختلف مرتبط با چوب مانند صنعت مبلمان، وزن محصول از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌این‌ترتیب هرچقدر وزن محصول تولید شده کمتر باشد، طرفداران بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا حمل‌ونقل آن آسان‌تر خواهد شد.
از این لحاظ تفاوت ام دی اف و نئوپان کاملا مشهود است و نئوپان‌ها باتوجه‌به نوع مواد تشکیل‌دهنده‌شان برندهٔ این رقابت هستند.

وزن

 در صنایع مختلف مرتبط با چوب مانند صنعت مبلمان، وزن محصول از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌این‌ترتیب هرچقدر وزن محصول تولید شده کمتر باشد، طرفداران بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا حمل‌ونقل آن آسان‌تر خواهد شد.
از این لحاظ تفاوت ام دی اف و نئوپان کاملا مشهود است و نئوپان‌ها باتوجه‌به نوع مواد تشکیل‌دهنده‌شان برندهٔ این رقابت هستند.

کاربرد

 تمامی مواردی که بیان شد، سبب تفاوت کاربرد این دو نوع چوب می‌شود؛ بیشترین کاربرد چوب ام دی اف در کابینت‌سازی و ساخت مبلمان و سایر مصنوعات چوبی مانند پارتیشن است و در طرف مقابل کاربرد نئوپان در سازه‌های قابل‌حمل چوبی، تخته های زیر کفپوش و پارکت، مصارف دکوراتیو، مبلمان و… می‌باشد.

زیبایی

 زیبایی ظاهری از عناصر کلیدی در بررسی تفاوت ام دی اف و نئوپان می‌باشد؛ همان‌گونه که می‌دانید، ام دی اف‌ها معمولاً دارای یک روکش لطیف هستند و به همین خاطر شباهت بسیار بالایی به طرح چوب دارند. درحالی‌که نئوپان سطح صافی ندارند.

جدول تفاوت ام دی اف و نئوپان

جدول تفاوت ام دی اف و نئوپان | صالح چوب

قیمت ام دی اف و نئوپان

 همان‌طور که در بخش قبل توضیح داده شد، یکی از تفاوت‌های ام دی اف با نئوپان، قیمت آنهاست؛ امروزه در داخل ایران شرکت‌های زیادی هستند که در تولید ورق‌های ام دی اف و نئوپان در حال فعالیت هستند، اما ازآنجایی‌که کیفیت متریال برندهای مختلف، متفاوت است، قیمت ام دی اف و نئوپان نیز متغیر می‌باشد.
همچنین شرایط بازار، نوسانات ارز، میزان عرضه و تقاضا و… از عواملی هستند که قیمت‌گذاری نئوپان و ام دی اف را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.
جهت اطلاع از آخرین قیمت ورق ام دی اف و نئوپان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در پایین صفحه مشاهد می‌کنید، با مجموعه صالح چوب تماس حاصل فرمایید.

قیمت ام دی اف و نئوپان | صالح چوب

به دنبال قیمت روز ام دی اف و نئوپان هستید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان sac بهره‌مند شوید!

تشخیص ام دی اف از نئوپان

 برای تشخیص ام دی اف از نئوپان لازم است به تفاوت‌های این دو محصول توجه و دقت کافی داشته باشید؛ به‌عنوان‌مثال ویژگی‌های سطح محصول از پارامترهای اصلی در بررسی تفاوت ام دی اف و نئوپان محسوب می‌شود. به‌گونه‌ای که سطح صاف و نرم نشان‌دهندهٔ و سطوح خشن نشان‌دهندهٔ نئوپان می‌باشد.

 به همین ترتیب با بررسی و مقایسهٔ وزن، قیمت، پیچ خوری، مقاومت و سایر فاکتورها می‌توانید از دو محصول را از یکدیگر تشخیص دهید.

 علاوه بر این نوع ذرات سازنده هر یک از این دو محصول با یکدیگر متفاوت است؛ در نتیجه می‌توانید از این طریق نئوپان را از ام دی اف تمییز دهید.

 به عبارتی ساختار نئوپان از خرده چوب‌های ریزی تشکیل شده است که به طرق مختلف تحت‌فشار و حرارت بالایی قرار گرفته‌اند. از طرفی چوب ام دی اف فاقد خرده چوب است و اصلی‌ترین متریال آن الیاف چوب می‌باشد؛ در نتیجه با مقایسهٔ مقطع عرضی هر دو محصول نیز، می‌توانید به تفاوت ام دی اف و نئوپان پی ببرید.

ام دی اف یا نئوپان | صالح چوب

ام دی اف یا نئوپان

 انتخاب بین ام دی اف و نئوپان به موارد مختلفی بستگی دارد؛ درواقع باتوجه‌به اولویت و نیاز شما، هر کدام از این دو محصول می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند.
اگر به دنبال یک محصول باکیفیت و جذاب هستید که برش خوری خوبی داشته باشد، مجموعه صالح چوب، ام دی اف را به شما پیشنهاد می‌کند.
اما اگر در اولویت‌های شما قیمت و وزن محصول قرار دارد و فاکتورهای زیبایی و کیفیت در درجه‌های بعدی قرار دارند، خرید نئوپان انتخاب مناسبی خواهد بود.
در صورت نیاز به دریافت مشاوره پیرامون تفاوت‌های ام دی اف با نئوپان از طریق راه‌های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما اقدام نمایید.

سؤالات متداول ام دی اف یا نئوپان

 همان‌طور که در مقاله به طور مفصل توضیح داده شد، ام دی اف از لحاظ کیفیت، کاربرد، زیبایی، مقاومت نسبت به نئوپان گزینه بهتری است؛ درحالی‌که اگر فاکتور قیمت و وزن سازه برای شما اهمیت بیشتری داشته می‌توانید به سراغ نئوپان‌های مرغوب بروید.

 به‌طورکلی برای ساخت مبلمان، پنل‌های چوبی، مصارف تزیینی و مصارف صنعتی مانند تولید قطعات خودرو و… می‌توان از نئوپان استفاده کرد.

 در مقابل از ام دی اف به‌منظور ساخت کابینت، پارتیشن، دیوارهای داخلی، مبلمان، صندلی، میز، قسمت‌های داخلی ماشین، ساخت مدل و طراحی‌های هنری و… استفاده می‌شود.

 ازآنجایی‌که قیمت ام دی اف و نئوپان به عوامل مختلفی از جمله قیمت ارز، کیفیت متریال، شرایط بازار و… بستگی دارد جهت استعلام تفاوت قیمت ام دی اف و نئوپان می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در بخش تماس با ما اقدام نمایید.

 بهترین برند تولیدکننده ام دی اف و نئوپان این است که از متریال مرغوب و درجه یک استفاده نماید و در کنار آن محصولات متنوعی را در اختیار مشتریان قرار دهد؛ به همین علت مشتریان می‌توانند تمامی گزینه‌های موردنظرشان را با یکدیگر مقایسه نمایند.علاوه بر این قیمت‌گذاری منصفانه نیز از فاکتورهای مؤثر و مهم محسوب می‌شود.
با این حساب گروه صنعتی صالح چوب یکی از برترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان ورق‌های ام دی اف، نئوپان و سایر مصنوعات چوبی به شمار می‌رود؛ شما عزیزان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما، با کارشناسان مجموعه صالح چوب در ارتباط باشید.